top of page

Spalio mėnesio pabaigoje įvyko pirmasis projekto dalyvių susitikimas Turkijoje, Darica mieste, kuriame gyvena apie 150 000 gyventojų. Į susitikimą iš kiekvienos delegacijos vyko po du žmones, tad pasisemti patirties tikrai buvo iš ko. Viešnagė truko penkias dienos, kurios buvo labai užimtos ir išties turiningai praleistos. Pirmasis darbinis susitikimas įvyko Darica miesto mokykloje „Anadolu Sag̃lik Meslek Lisesi“. Tai mokykla, turinti net 1250 mokinių ir 40 mokytojų. Mokykloje yra klasių, kuriose ruošiamos med. seselės. Tai lyg profesinė aukštesnioji mokykla. Čia mes susitikome su mokytojais, bendravome su mokiniais, kuriuos itin domino, kas mes tokie, iš kur esame atvykę. Šio darbinio susitikimo metu taip pat aptarėme mobilumus, susitikimų datas, pristatėme savo mokyklas bei sukurtus projekto logotipus. Viešnagės metu aplankėme ir miesto meriją. Ten mus labai šiltai priėmė Darica miesto meras. Pasakojo apie miesto istoriją, gyventojus. Labai nustebino tai, kad apie mūsų apsilankymą buvo informuota ir spaudoje, o tai rodo, kad tokie projektai yra labai vertinami. Dar tą pačią dieną teko lankytis privačiame, tačiau gana dideliame zoologijos ir botanikos parke, kuris padarė neišdildomą įspūdį.  Kitos dienos buvo skirtos apsilankyti Stambule – mieste, kuriame gyvena apie 15 milijonų gyventojų. Kasmet Stambulą aplanko apie 2 milijonus turistų. Mums, atvykusiems iš nedidelės šalies, tai buvo kažkas neįtikėtino. Mūsų kolegos – turkai, stengėsi parodyti kuo daugiau vietos įžymybių. Keliavome funikulieriumi, metro, tramvajumi, autobusais ir automobiliais, teko ir pėsčiomis paėjėti.  Aplankėme Hapia Sophia muziejų, Topkapi rūmus, Sultono rūmus, Galata bokštą, Haremą bei įvairias didingas mečetes. Tai vietos, kurias matome žiūrėdami turkiškus filmus. Aplankėme „Miniatürk“ – tai visos Turkijos sumažintas variantas. Įspūdžiai liko begaliniai, viską papasakoti vargu ar įmanoma. Reikia visa tai pamatyti, pajusti, kad suprastum, koks nepaprastas yra Stambulas, jo kultūra ir žmonės.  Dar viena susitikimo diena buvo skirta kelionei laivu. Plaukėme Bosforo sąsiauriu, Marmuro jūra. Grožėjomės Auksinio Rago pakrantėmis, stebėjomės senojo miesto grožybėmis. Visa tai yra tarsi iš pasakų „Tūkstantis ir viena naktis“. Visos kelionės metu draugiškai bendravome su kolegomis iš kitų šalių, dalinomės darbo patirtimi, aptarėme švietimo naujoves, problemas. Susitikimas buvo labai naudingas, nes ne tik praplėtė mūsų akiratį, bet ir paskatino tolimesnei veiklai. Sekantis susitikimas įvyks Rumunijoje, tik šį kartą kartu vyks ir 5 mokiniai. Tai jiems turėtų būti gera paskata mokytis, domėtis kitomis šalimis, padės įsigyti draugų, suteiks galimybę praktiškai pritaikyti anglų kalbos žinias.